-
AA
+

Biuletyn informacji publicznej

BIP

Petycje - podstawowe informacje 

Petycje 
data publikacji: 25-11-2016 | 10:06
data ostatniej modyfikacji: 25-11-2016 | 11:10

Petycje są formą bezpośredniego udziału obywateli w procesie sprawowania władzy. W ramach petycji obywatele mogą zgłaszać indywidualnie lub zbiorowo postulaty, wnioski lub propozycje dotyczące spraw i problemów związanych z życiem publicznym.

Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1195).  - pobierz

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:

  • zmiany przepisów prawa,
  • podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.

Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Gminy Zagórz. W przypadku braku właściwości, petycja przesłana będzie do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.

Petycja powinna zawierać:

  1. oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko oraz dokładny adres do korespondencji),
  2. wskazanie adresata petycji,
  3. wskazanie przedmiotu petycji,
  4. petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot.

Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.

Jeżeli petycja jest składana w interesie innej osoby wówczas należy dołączyć do pisma jej pisemną zgodę. W przeciwnym razie organ w terminie 30 dni wzywa składającego petycję do uzupełnienia tego rodzaju wymogu.

Petycje można składać:

  • listownie na adres: Urząd Miasta i Gminy Zagórz, ul. 3-go Maja 2, 38-540 Zagórz
  • doręczyć osobiście – w Kancelarii Ogólnej w budynku Urzędu Miasta i Gminy Zagórz
    w godz. urzędowania tj.: poniedziałek: 8.00-16.00 wtorek-piątek: 7.30-15.30 .
  • faksem – na numer: +48 13 492 41 21
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres urzad@zagorz.pl
  • przesłać za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)

Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.

Przykładowy wzór petycji

Wzor_petycji.doc

Liczba odwiedzin: 297552
 
Realizacja: Ideo